۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۲۹۶۱۱
آيت الله مقتدايي مطرح کرد؛

ضرورت سازماندهی فعالیت های تبلیغی| رشد قابل تقدیر پژوهش های حوزوی

ضرورت سازماندهی فعالیت های تبلیغی| رشد قابل تقدیر پژوهش های حوزوی
رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران سازماندهی در برنامه های تبلیغی را ضروری دانست و گفت: به همان میزان که پژوهش رشد کرده است تبلیغ نیز باید رشد کند.

یه گزارش خبرگزاري رسا، آيت الله مقتدايي در آيين افتتاحيه نخستين مركز پژوهشي موسسه آموزش عالي حوزوي اصفهان گفت: طلاب علاوه بر اینکه در آموزش و تعلم پیشرفت خوبی داشته اند در حوزه پژوهش نیز باید به مراحل عالی و بالاتر برسند.

وی ادامه داد: پایان نامه های طلاب خواهر در مقایسه با پایان نامه های حوزه برادران از نظر تحقیق و علمی ذر وضعیت بهتری قرار داشت و این نشانه این است که خواهران با علاقه و جدیت بیشتر برای رسیدن به پیشرفت تلاش می کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با تحسین مقالات و تالیفات خواهران طلبه اظهار داشت: تألیف یک کتاب توسط طلبه خواهر برای تبدیل شدن به کتاب درسی حوزه قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه اساتید در حوزه های علمیه باید طلبه ها را برای تحقیق و پژوهش تربیت کنند، افزود: طلاب نیز باید با تلاش و جدیت، تعلیم و تعلم داشته باشند.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش از اهمیت بسیاری برخوردار است که بايد بعد از آغاز فعاليت اين مركز پژوهشي بهبود یابد اما هنوز هم جای خالی فعالیت های تبلیغی در حوزه های علمیه احساس می شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه جامعه امروز به تبلیغ دینی نیازمند است، گفت: خواهران باید برای خود وظیفه تعیین کنند، به مساجد بروند، جلسه احکام برپا سازند و به طور مداوم و برنامه ریزی شده در مساجد فعالیت داشته باشند.

وی با تاکید برای اینکه طلاب باید به دنبال تبلیغ در مساجد و مکان های مختلف باشند، گفت: نباید منتظر باشید تا شما را برای جلسات دعوت کنند بلکه خودتان در مجالس و مساجد فعالیت های فرهنگی و تبلیغی انجام دهید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) می فرمایند که اگر شما بابی از علم را فرا گرفتید برای شما بهتر است از این که هزار رکعت نماز نافله و مستحبی قبول شده به شما بدهند.

وی ابراز داشت: امروز جامعه به اخلاقیات، احکام و آموزه‌های دینی بسیار نیازمند است و اگر شما در این زمینه ها فعالیت کنید از هزار رکعت نماز قبول شده برای شما بهتر است.

وی گفت: برنامه تبلیغی نيز باید برابر با برنامه های آموزش و پژوهش كه در سطح مطلوبی قرار گرفته است، پیشرفت کند و حوزه ها باید برای کار تبلیغی برنامه‌ریزی و سازماندهی داشته باشند زیرا اگر حوزه برای منطقه برکت نداشته باشد،بی فایده است./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات